09
05/2008
0

Paszulyfőzelék füstölt kolbásszal




Közvéleményt kutattam, és nem jutottam semmire. Ennek a paszulyfőzeléknek van egy román neve, amit nem tudunk lefordítani. Több helyen törtpaszulyként szerepel, de az nekem egészen mást jelent. Máshol raguként tüntették fel, az sem pontos. Vannak lefordíthatatlan szavak. Ha valaki mégis tudja, mi a pontos magyar megfelelője, ossza meg velem! Köszönöm.

Apukám egy dolgot emleget a mai napig a katonaságból: a iahnie de fasole-t. Mert annyira finomat azóta sem evett. Egyik titka az lehetett, hogy sok embernek főzték, és az általában jót tesz az ételnek, másként érnek össze az ízek. A másikat nem tudom, de akárhogyan is próbálta anyukám elkészíteni, ez olyan marad Édesapának, ami másnál mindig finomabb. Az Édesanyáé legfeljebb már egészen jó lehet:) Nekem mázlim van, nem kell megküzdenem hasonló emlékekkel, Krmpl többször hangsúlyozta, hogy nagyon finom.

Ha a paszulyt előre beáztatja az ember, hamar elkészül, remek egytálétel. (Nagymama nagyon tudott bosszankodni, ha régi paszullyal csapták be. Szerintem piacon soha nem vásárolt szárazbabot, de barátnőivel állandó cserekereskedelmet folytatott, így néha ellenőrizetlen forrásból került a házhoz. Természetesen, mielőtt átvette, megeskette azt, aki hozta, hogy legfeljebb egy éves, de aztán néha kiderült, hogy bizony, régebbit adtak neki. A száraz paszuly frissessége:) annyira központi téma volt, hogy kiskoromban nem is értettem, mire ez a nagy felhajtás, hisz ha valami száraz, akkor teljesen mindegy, mióta az. Ma már persze tudom, ezek nem ilyen egyszerű dolgok.



Hozzávalók:

három maréknyi paszuly – ez most mexikói fekete babból készült
egy nagy fej hagyma
fokhagyma
egy kis konzerv paradicsom
egy szál füstölt kolbász
babérlevél
csombor


A kolbász felét karikákra vágtam, és egy lábosban megpirítottam. Kivettem, a kiolvadt zsírra tettem a hagymás, és üvegesre dinszteltem. Beletettem a fokhagymát, paradicsomot, a fűszereket, majd a babot, és a maradék kolbászt. Lassú tűzön főztem (ez nem tavalyi paszuly volt!), amikor puhára főtt a bab, a pirított kolbászkarikákat is belekavartam.

Címkék: főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr865593985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása