10
10/2016
0

Kecsketúróval töltött sült füge

toltottfuge_kicsi.jpg
Pár hete állítólag arról beszélt mindenki, hogy a füge nem vega, mert benne van a fügedarázs. Ebből a jó kis sztoriból kimaradtam, csak most jutott el hozzám egy utózöngéje. Ezzel viszont kicsit ráijesztettem egy ismerősömre, így jobbnak láttam a végére járni a dolgoknak.

Mindenki megnyugodhat, a fügének négy fajtáját ismerik, ezek közül egyikbe valóban belemászik a fügedarázs, de az pont nem az a fajta, ami nálunk terem. Mondjuk a fügedarázsnak nagyon fontos szerepe van a fügék életében, az egyik csoportot, a kaprifikuszokat ezek az apró rovarok termékenyítik meg. Ehhez képest van a második csoport, ez az önbeporzó füge. Majd következik a harmadik csoport, ez az adriai, vagy közönséges füge, a Magyarországon élő fügebokrok ebbe a csoportba tartoznak. Ezek gyümölcsei megtermékenyítés nélkül érlelik be mag nélküli gyümölcseiket. Majd van a negyedik csoport, amely a második és harmadik csoport tulajdonságait egyesítik magukba, és akkor nem is gondolok bele, hogy mit is jelent mindez:)

Ez a fontos kérdés azért került előtérbe, mert nászajándékba kaptam egy egész fügebokrot – jó, csak úgy szimbolikusan –, de a lényeg, hogy az összes fügét leszüretelhettem, és az már valóban az enyém/miénk lett. Ennyi füge még soha nem volt a birtokomban.

Amúgy a fügével is úgy vagyok, hogy ezt így, nyersen, magában kell enni leginkább. Nagyon édes, sokat nem lehet elfogyasztani, muszáj a feldolgozásról is gondoskodni, így mostanában készült egy s más fügéből.

A világ legegyszerűbb fügés étele a kecsketúróval töltött sült füge. Délebbre ezt az egészet még megöntözik egy kis datolyamézzel, biztos, ami biztos, nehogy ne legyen elég édes. Én ettől eltekintettem, megszórtam frissen őrölt fekete borssal, és pont jó volt. Nem csak azért, mert önmagában is finom, hanem mert közben másfél embert megtérítettem. Az egyik csak a fügét nem szerette túlságosan, a másik se a fügét, se a kecsketúrót. A reggeli után viszont bevallották, hogy elképzelhető, hogy ilyet a jövőben is esznek majd, sőt, esetleg elkészítik ők maguk.

Világbajnok kecsketúrót otthonról szoktam szállíttatni, de ehhez nagyon hasonlót a Szimpla piacon is találtok, a bejárattól jobbra, rögtön az első sajtosnál.

Hozzávalók:

érett fügék
kecsketúró
frissen őrölt bors

A fügéket keresztbe bevágom, óvatosan, hogy ne vágjam teljesen szét, az alja még tartsa össze őket. A bevagdosott gyümölcsök közepébe kecsketúrót tömködöm, sütőpapírral bélelt tepsibe helyezem egymás mellé. 180 fokon sütöm 15-20 percet. Megszórom borssal, és tálalom.

A sütőpapír azért lényeges, mert felfogja a gyümölcsök nedvét, amit a végén nagy élvezettel kikanalazok.

Ha tetszett a bejegyzés, és megosztod, megköszönöm. Ha még nem lájkoltad a Paszuly facebook oldalát, itt megteheted. Instagramon is követhetsz.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr7111773199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása