04
08/2016
0

Sültpaprikás feta, orda

sultpaprikasorda.jpg

Évek óta készítem, legalább négyszer lefotóztam már, magam sem értem, hogy nem került még ki a Paszulyra. Pedig aki amúgy nem szereti az ordát, így meg fogja enni. Aki meg szerette, csak csodálkozik, hogy milyen „sok íze” van az ordának is.

Az étel semmi több, mint amennyi a címben van, két nagyon otthon-ízű alapanyagot összeturmixoltam. Ordára „dolgoztam” ki a receptet, de szuper fetával is, sőt, a dán krémfehér (ennek mi értelme van?) sajtot is megdobja.

Én csak piros, lehetőség szerint pritaminnal, esetleg kaliforniai paprikával készítem. Ezek a fajták annyira húsosak, hogy sütés után is marad húsuk, amivel lehet kezdeni valamit. A zöldek között, kivéve a kaliforniait, szintén nincs olyan, amelynek sütés után is értelmezhető mennyiségű húsa maradna.

További sós ordás recepteket itt találtok, meg itt.

Hozzávalók:

20 dkg orda, vagy feta
3-4 pritamin


A paprikák minden oldalát szenesre sütöm sütőben, vagy vaslapon. Nem túl nagy hőfokon, mert nem a szenesedés a cél, hanem, hogy a paprikák húsa átsüljön. Beteszem egy tálba, vagy fazékba,  lefedem, hogy a gőz ne tudjon megszökni. Tíz percig pihentetem, majd lehúzom a külső, elszenesedett és a gőzben felpúposodott héját.

A paprikákat és az ordát egy tálba teszem, krémesre turmixolom. Sózom, és friss kenyérrel, uborkával, paradicsommal, petrezselyemmel tálalom.

A petrezselymet ugyan nem szoktuk szendvicsek mellé kínálni, pedig nagyon finom, próbáljátok ki!

Ha tetszett a bejegyzés, és megosztod, megköszönöm. Ha még nem lájkoltad a Paszuly facebook oldalát, itt megteheted. Instagramon is követhetsz.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr328943774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása