20
06/2016
0

Nem csak édesen menő: zöldfűszeres, sós cheesecake

sos_sajttorta.jpg

Szombaton találkoztam G-vel, akit kb egy éve nem láttam. Sok megbeszélnivalónk volt, szerencsére mindketten ráértünk. Élveztük, hogy a város majdnem üres volt, bicikliztünk is, sétáltunk is, teraszon is ültünk, meg kávézóban is. Jó volt.

Persze, szóba került a Paszuly, amire azt mondta G, hogy amiket mostanában készítek, neki már túl bonyolultak. Namármost ennyi kellett nekem, tegnap sütöttem három – szerintem – roppant egyszerűt, ebből ráadásul kettő sós, hogy ne az legyen, hogy édesből van egyszerű, sósnak marad a vajas kenyér. Meg azért is, mert néha valóban nagyon unalmas a reggeli-vacsora felhozatal, igen, nálunk is. Bár kánikulában, salátával ebédként is teljes értékű.

A cheesecake igazából a sajttorta és a pite keveréke, egy kis morzsasütis beütéssel. Nem kerekre sült, mert a fotót már elképzeltem, és ahhoz az én fejemhez jobban passzolt ez a forma.

A zöldfűszereket persze lehet variálni, mindenki a saját kedvencével próbálkozzon. Én például nagyon szerettem volna tenni bele zsályát, majd teljesen megfeledkeztem róla, most újra kell kezdenem az egészet:)

Hozzávalók:

a tésztához:
12,5 dkg zabpehely
12 dkg teljes kiőrlésű liszt
½ tk szódabikarbóna
½ tk só
8 dkg olvasztott vaj
1 tojás

a töltelékhez:
50 dkg tejszínes krémsajt (négybetűs bolt sajátmárkás terméke)
2 ek keményítő (nem túl púpos)
1,6 dl tejföl
3 tojás
zöldfűszer (bazsalikom, petrezselyem, kapor, oregánó, snidling stb.)


A tésztához összekeverjük a száraz hozzávalókat, ráöntjük az olvasztott vajat és az enyhén felvert tojást. Összegyúrjuk, majd a felét egy sütőpapírral kibélelt tepsi aljára nyomkodjuk.

A töltelékhez apróra vágjuk a zöldfűszereket. Én elég sokat tettem, ez nyilván ízlés kérdése. De ha már zöldfűszeres, érződjön rajta! Kézi mixerrel összekevertem a sajtot a tejföllel, majd egyenként a tojásokkal. Beledolgoztam a keményítőt, sóztam, majd végül belekevertem a zöldfűszereket is.

A sajtkrémet rásimítjuk a tepsibe döngölt tésztára, a maradék tésztát meg „rámorzsoljuk”.

180 fokra előmelegített sütőben nagyjából 30 perc alatt sült meg.

Kihűtve szeleteltem, salátát kínálunk mellé.

Ha tetszett a bejegyzés, és megosztod, megköszönöm. Ha még nem lájkoltad a Paszuly facebook oldalát, itt megteheted.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr298824244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása