08
05/2016
0

Erwtensoep, azaz holland borsóleves

hollandborso.jpgFotó: Krumpli Béla
Marcel Kittel nyerte szombaton a Giro d'Italia második szakaszát, a holland Tom Dumoulin megőrizte vezető helyét összetettben.

Ma továbbra is Hollandiában tekernek Nijmegen és Arnhem között, mintegy 190 km-en keresztül. És ezennel a Paszuly is bekapcsolódik a Tour de Serpenyő idei első futamára.

A Tour de Serpenyő csapata idén csak nőkből áll: Al dente, Mamma, Chilii, Gaba meg jómagam kísérjük a fiókat.
 Hollandiában én is majdnem voltam egyszer, de aztán mégis inkább leszálltunk a vonatról, tekintve, hogy a mi célvárosunk Németországban volt.

Nagyon nem szeretem, amikor egy ország gasztronómiájáról lenézően beszélnek, de most itt állok, és hát nem tudok mit mondani a hollandokról. Persze, a sajtok, meg a sajtok, meg benne a lyukak. Illetve van a Stroopwafel, ezt viszont elég kevesen szeretik, közéjük tartozom én is. Kár, hogy már nem nagyon tudom megenni, annyira édes.

Ez a leves persze nagyon finom, meg szerintem gyönyörű, mondjuk nem  az a tipikusan kifinomult étel, de legalább vásároltam sárgaborsót, amúgy nem nagyon szoktam.

Amikor elkészült, eszünkbe jutott, hogy a hollandok szilveszterkor is ezt eszik, mesélte Martin, aki idén a borsót kihagyta, tekintve, hogy velünk mulatott, és mi semmit nem bíztunk a véletlenre: lencsét ettünk.

Ja, Hollandiában a zöldborsó is száraz, azt most lecseréltem fagyasztottra, de ez teljesen rendben van így is. Szárított zöldborsót még soha nem vásároltam. És csülökből/csülökkel készül, de abból kicsi darab nincs, így maradtam a tarjánál.
Hozzávalók:

1 becsületes fej hagyma
15 dkg füstölt tarja
3 közepes répa
1 nagyobb fehérrépa
10 dkg száraz sárgaborsó
15 dkg fagyasztott zöldborsó
1 citrom leve
petrezselyem
só - ha szükséges
A sárgaborsót beáztatom kb két órával korábban. A hagymát apróra vágom, a tarjával együtt főni teszem kb 1 liternyi vízben. A zöldségeket megpucolom, karikára vágom. Amikor a tarja majdnem kész, beledobom a levesbe a zöldségeket, kb 10 percig főzöm, majd hozzáadom a borsókat és további 10 percig főzöm. Közben, ha szükséges, sózom. Ha minden puha, elzárom a gázt.

Tálaláskor beleöntöm egy citrom frissen facsart levét, és megszórom apróra vágott petrezselyemmel.

Holnap szünnap, pontosabban a fiúk átrepülnek Olaszországba. Kedden pedig - és kérem, köszöntsük nagy tapssal - Gaba, a Tavola in Piazza blog szerzője debütál a Tour de Serpenyő csapatában.

Ha tetszett a bejegyzés, kövess a facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr288691894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása