14
07/2014
0

Kávés krémes kávékaviárral, narancsfagylalttal és csilis kávés karamellamorzsával

kaveskremes.jpg

Fotó: Krumpli Béla

Ezzel a desszerttel részt veszek a Nespresso #CoffeeChallenge ‬ játékán. Ha tetszik, kérlek lájkoljátok a következő linket:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153019845288345&set=a.10153019844883345.1073741887.28939438344&type=1

Köszönöm!

Tavalyig semmi olyat nem ettem meg, amiben kávé volt. Nem szeretem ugyanis a kávé ízét.Aztán tavaly egy nagyon kedves barátnőm születésnapjára nagymama kávétortáját szeretett volna, amit elkészítettem, és legnagyobb meglepetésemre finomnak találtam, pedig kávéíze volt.

A  kávéra ugyan nem szoktam rá, de elkezdtem kóstolgatni a kávés dolgokat, és időnként találtam olyat, amit határozottan finomnak éreztem.

Amikor a Nespresso játékára meghívtak, gondolkodás nélkül mondtam igent, hiszen elég nagy volt a kihívás, az ízekkel való ismerkedés pedig roppant izgalmas folyamat. A kávékaviárt már régóta szerettem volna kipróbálni, és azonnal tudtam azt is, hogy valami klasszikus sütemény kávés változatát készítem el, például krémest. Vagy panna cottát.

Elkezdtem kóstolgatni a kávékat, és másfél hét után már érzem, hogy igen, a kávénak is van íze túl azon, hogy keserű:) A Nespresso kávékat különleges gonddal termesztik, szedik, válogatják. A Nespresso különös gondossággal választja ki a kávékeverékekben használt kávéfajtákat, amelyek Brazíliából, Kolumbiából, Costa Ricából, Guatemalából, Togóból, Kenyából és Etiópiából származnak. A Nespresso gép igazán szép és hasznos eszköz, arról nem is beszélve, hogy nagyon csinos táskája van!

A játékra kapott háromféle íz - Arpeggio, Rosabaya de Volombia és Vivalto lungo - közül végül az Arpeggiot választottam, ezt éreztem a leginkább krémesbe valónak, ezt most ennél tudományosabban nem tudom elmagyarázni:) A fűszeres krémes annyira finom lett, hogy nem is értem, ilyet miért nem árulnak a cukrászdákban. A krémes, a kávékaviár és karamell kávésságát jól kiegyensúlyozza a fagylalt, és mindent kerekké tesznek a fűszerek.

A leírás hosszú, elkészíteni egyáltalán nem olyan vészes! A kávékaviár készítése meg egyenesen vicces.

Hozzávalók:

Krémes:
 
a krémhez:
2 dkg liszt
15 dkg cukor
1 Arpeggio hosszúkávé
4,7 dl tej (kb, a kávéval együtt 5 dl)
1 tk vaníliakivonat
2 tojásfehérje
1/4 mk kardamom
1/4 mk szegfűszeg
tetejére kakaó

A lisztet összekeverjük a cukorral, majd csomómentesre keverjük a tejeskávéval, majd beletesszük a vaníliát és a fűszereket, és állandó keverés mellett sűrű krémmé főzzük. A tojásfehérjéből kemény habot verünk, és a forró krémhez keverjük.

a tésztához:
hat réteslap
3-5 ek vaj
3-5 tk méz

A vajat megolvasztjuk, belekeverjük a mézet.Három réteslapot egymásra helyezünk úgy, hogy előtte megkenjük a vajas mézzel. A kívánt méretre vágjuk, és 180 fokra előmelegített sütőben aranybarnára sütjük.

Kávékaviár:

2 tk porzselatin
1,5 ek jéghideg víz
50 g Arpeggio hosszúkávé
0,5-1 dl jéghideg olaj (nem olívaolaj!!!)
jég

Az olajat előző este betesszük a mélyhűtőbe. Másnap a zselatint beáztatjuk a 1,5 ek hideg vízbe. Elkészítjük a kávét, ráöntjük a zselatinra, és addig kevergetjük, míg feloldódik. Hagyjuk lehűlni. Közben egy tálba hideg vizet öntünk, beletesszük a jégkockákat. Pohárba öntjük a jéghideg olajat, beletesszük a jéggel teli tálba. A zselatinos kávéból valamilyen csepegtető eszközzel (én fecskendőt használtam) az olajba csepegtetünk: egy-két cseppből összeáll egy kis "kaviárgömb", ami lesüllyed az olaj aljára. Ha megtelt a pohár, szűrjük le a kaviárt, és csepegtessünk tovább.

Kávés chilis karamella:

1 Vivalto Lungo hosszúkávé
25 dkg cukor
2,5 dl tejszín
1 tk vaníliakivonat
1/2 mk cayenne bors

Egy magasabb falú edénybe öntjük a tejet, a tejszínt és a cukrot, beletesszük a fűszereket, és a legkisebb lángon elkezdjük főzni. Forrás után ki akar futni, de ha elég magas az edény fala, nem tud, időnként megkeverjük. Amikor elkezd sűrűsödni, (kb 20-30 perc után), állandóan kevergetve tovább forraljuk, míg keverés közben elválik az edény falától. Ekkor még 3-4 percig kevergetjük, majd enyhén olajozott tálba öntjük.

Narancsfagylalt:

7 dkg porcukor
1 narancs reszelt héja és leve
4 tojássárgája
2 dl tejszín
1 tk vaníliakivonat
1/4 mk kardamom

A tejszínt és a narancslevet feltesszük főni. A tojássárgákat a cukorral habosra verjük, majd óvatosan hozzákeverjük a forró tejszínt. Beletesszük a fűszereket és alacsony lángon, állandóan kevergetve besűrítjük. Lehűtjük, majd a szokásos módon fagylaltgépben elkészítjük. (Ha nincs gépünk, betesszük a mélyhűtőbe, és óránként átkeverjük mixerben.

Tálalás előtt összeállítjuk a krémeseket: a krémet nyomózsák segítségével ráhalmozzuk egy lapra, arra ismét tészta, majd krém, és végül megint tészta következik. Tetejét kávékaviárral és kakaóval ízesítjük, díszítjük.

Tányérra helyezünk egy krémest, mellé egy gombóc fagylaltot, amit megszórunk karamellamorzsával.

A kávékaviár készítéséről itt egy videó.

Címkék: sütemény

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr116507343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása