11
01/2012
3

Pavlova rolád Meyer citrom-mousse-al

Fotó: Krumpli Béla

Az elmélkedés mindig megöli a tettvágyat. Ha akarok valamit, csináljam, ha nem akarom, elmélkedjek. Itt van például ez a rolád: nagyon szerettem volna ilyet csinálni, de ahelyett, hogy elolvastam volna egy receptet, azt gondoltam, hogy miután ugyanolyan az állaguk, mint a Pavlovának, úgyis lehetetlenség feltekerni. Valami hihetetlen nagy dolognak képzeltem el, és csak titokban mertem arra gondolni, hogy egyszer magam is készítek egy ilyet.

Aztán a Meyer citromokat nézegetve megfogalmazódott bennem, hogy márpedig én tekercset szeretnék, citromos mousse-szal a közepén. Így utólag kijelenthetem, hogy egyáltalán nem nagy ördöngösség. A habból készült lap teteje nem olyan kemény mint a Pavlova, könnyen tekerhető. Jól mutat, és nagyon finom. És ha aznap el is fogy, a hab sem lesz lapos a krém súlya alatt. Csináljátok, ne gondolkozzatok.

Hozzávalók:


a habcsókhoz:
16 dkg tojásfehérje
2,5 ml citromlé
20 dkg cukor
1 ek keményítő

A tojásfehérjékből elkezdek habot verni, amikor már lágyanhabos, belekeverem a citromlevet és a cukor harmadát. Tovább verem, majd ismét adok hozzá egy kevés cukrot. Amikor már majdnem késznek ítélem, hozzáadom a maradék cukrot és keményítőt. Sütőpapírral kibélelt tepsibe öntöm a habot, és 160 fokra előmelegített sütőben 25 perc alatt készre sütöm. Kiveszem a sütőből hűlni hagyom.

A mousse-hoz:
5 tojássárgája
1,2 dl kristálycukor
1,2 dl friss Meyer citrom leve
4 teáskanál reszelt Meyer citrom héja
egy csipet só
2,5 dl habtejszín
kb. 3 dl folyadék besűrítéséhez elegendő lapzselatin (a Lidl-saját márkásból négy)

Egy lábosban összekeverem a tojássárgákat, a cukrot, a citromlevet, a citromhéjat és a sót, majd kis lángon, állandóan kevergetve besűrítem a krémet, majd belekeverem az előzőleg vízbe áztatott zselatint. A lábost hideg vízbe teszem, és kihűtöm a krémet. Közben a tejszínből kemény habot verek, és óvatosan összekeverem a kihűlt citromos krémmel. Ha még túl folyékonynak tűnik, beteszem egy órára a hűtőbe.

A kihűlt habcsók-lapot alufóliára borítom úgy, hogy a sütőpapír felül legyen, azt lehúzom róla. Megkenem a mousse-al, feltekerem, belecsomagolom a fóliába, és hűtőbe teszem, míg a citromhab teljesen megdermed.

Ezt és ezt a receptet vettem alapul.

Címkék: sütemény

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr385593587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alíz, Erdélyből 2012.01.11. 10:55:57

A 16 dkg tojásfehérje hány tojásfehérjének felel meg, kb.? Bocsi, de tömegre soha nem mértem a tojásfehérjét és ezután sincs szándékomban, a tekercs viszont annyira vonzó, hogy elkészíteném. :)

Mindennapi Manna 2012.01.11. 16:29:25

35-45 g szokott lenni egy tojás fehérje része. Tehát nagyjából 4 tojás.

4Gyerek 2012.01.17. 09:47:53

Szia!

Az általam rendezett játékon a Random.org segítségével neked Ibcsi blogja jutott.
őt itt találod: http://ibcsifinomsagai.blogspot.com/

Játék határideje Febr.20.

Sok sikert.
süti beállítások módosítása