25
10/2011
0

Ízek és kultúrák lépésről lépésre


Emlékszem, amikor először készítettem anyukáméknak egy olyan meglepetést, amihez sütni-főzni is kellett, anyukám onnan jött rá, hogy valami történt, hogy a fürdőszobában is csokikrémes volt minden. Alsós lehettem, talán negyedikes, egy házat építettem piskótából, meg kertet köré, nem is emlékszem már pontosan a részletekre, csak arra, hogy nagyon meg akartam csinálni, meg arra, hogy nagyon próbáltam eltüntetni az árulkodó nyomokat. Fogalmam nincs, honnan lett receptem, az viszont rémlik, hogy a csokikrémet főztem, és nem kevés lett belőle.

Aztán átestem azon a fázison is, amikor mérges voltam az "amennyit felvesz" mértékegység miatt. Ma már tudom, hogy sok esetben ennél pontosabb meghatározás nem létezik, persze ettől még én is leírom, hogy 35, 3 dkg, senkit nem akarok felhúzni, majd más is megtapasztalja.

És igen, ma már tudom, hogy bármennyire hihetetlennek tűnt sokáig, vannak bátortalan emberek, akik nem mernek csak úgy vaktában belevágni a főzésbe, részletes leírás kell nekik a különböző fázisokról is, nem csak a hozzávalókról. Azért nem főztek még soha, mert restellik, hogy nem ismerik a különböző eszközöket, és nincs kéznél senki, akitől kérdezhetnének.

Nos, az ilyen bátortalan, de kísérletező kedvű főzni vágyóknak ideális a hvg új sorozata, amelynek holnap jelenik meg az ötödik kötete, az Olasz konyha lépésről lépésre. Az Ízek és kultúrák sorozat egyes részei pontosan azt tartalmazzák, amit ígérnek: egy kis kulturális betekintést az adott ország gasztronómiájába, majd néhány receptet, amelyben részletesen, fotókkal illusztrálva mutatják be az ételek elkészítését. Az egyes receptek elején nem csak a hozzávalókat sorolják fel, hanem a szükséges eszközöket is, a végén pedig hasznos információkat találunk a menyiséget átszámításáról, a főzési időkről és hőmérsékletekről.

Az érdeklődők megismerkedhetnek a mexikói, a francia, az orosz, a török, az olasz, az indiai, a kínai, a spanyol, a német, a görög, az arab, a japán és a thai konyha ízeivel. A kötetek kéthetente jelennek meg, itt lehet őket megrendelni.

(x)

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr195593613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása