28
09/2011
2

Sáfrányos, kardamomos cukkinileves

Fotó: Krumpli Béla

Barátnőim levest cserélnek Kolozsváron. Ha Kata főz valami finomat (mindig finomat főz), beviszi PK*-hoz, akinél szinte biztos, hogy van egy másik finom. Kicserélik az üvegeket, megeszik, beszélgetnek, majd mindenki megy a dolgára. Kata készített névre szóló üveget is PK-nak, az mindig kéznél van, nem kell keresgélni, hogy mibe is tudna egy kis levest szállítani.

Mondtam, hogy ebbe én is beszállok, ha éppen otthon leszünk. Kata azonnal megígérte, hogy készít nekem is üveget. Én meg mondtam, hogy de akkor játsszunk olyat is, hogy mindhárman ugyanazt a levest főzzük meg. Valamelyikünk elmond egy receptet, csak úgy nagyjából, hiszen értünk a szóból, és úgysem tudnánk a pontos számokat, arról nem is beszélve, hogy rajtam kívül szerintem egyikőjük sem méricskél. És mindenki elkészíti, nyilván, kicsit igazítva a recepten, hozzátéve a saját elképzeléseit. Vicces lesz ugyanannak a levesnek három változatát is megkóstolni.

Addig is itt van ez a leves, a PK receptje alapján. Leírta, csak úgy sebtiben, ahogy egy cetlire jegyez fel az ember valamit:
"a legyalult vagy apró kockára vágott tököt vagy cukkinit vajban megpárolod, felöntöd vízzel, sózod, kardamomozod és sáfrányozod és átfőzöd. Ha kész, jó sok kaprot aprítasz bele, a tányérodban pedig tejszínnel izésíted."

Én pedig megfőztem. Kicsit igazítottam rajta, van, amit lecseréltem, a kaprot meg kihagytam, mert szerintem kár lenne, ha elnyomná a kardamom, de főleg a sáfrány ízét. Ahogy PK írta: "Ennyi, és nagyon finom."

* PK bocs, de a P már foglalt a Paszulyon. Ráadásul egy ugyanolyan nevű emberé:)))

Hozzávalók:

4 kicsi cukkini vagy zsenge tök (kb. 15-20 cm hosszú)
4 dkg vaj
kb. 8 dl zöldségalaplé
4 kardamom hüvelyből a magok mozsárban összetörve
csipetnyi sáfrány

tejszín

A cukkiniket megmosom, apró kockákra vágom. Kb egyharmadát félreteszem, a többit a vajon rövid ideg párolom, majd felöntöm az alaplével. Felfőzőm, összeturmixolom. Ekkor beleteszem a kardamomt és a sáfrányt, pár percig főzöm, majd beleteszem a maradék nyers cukkinikockákat, és elzárom a gázt . Azonnal tálalom, tejszínt kínálok mellé.

Címkék: Kolozsvár

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr515593621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hobbiszakács 2011.09.28. 11:17:43

Érdekes... de milyen az íze? :-) A kardamamom és a sáfrány nem "üti" egymást?

(ja, még valami: a sáfrányt már az elején, a forró vajhoz adnám hozzá.)

Mindennapi Manna 2011.09.29. 08:53:07

Szerintem jól megférnek egymással.
süti beállítások módosítása