06
10/2010
3

A világ legfinomabb vaníliakrémje kosárkákba töltve



fotó: Krumpli Béla

Nagyon mókás figyelnem, hogyan köszönnek vissza feladatként azok a dolgok, amelyekről eddig azt gondoltam, hogy én soha nem csinálok olyat. Egyről már írtam. Aztán következett még egy, talán arról is fogok. Majd jött a vajas krém. Ez utóbbitól annyira rettegtem, hogy azokat a recepteket sem olvastam el, amelyekben a krém hozzávalói között szerepelt a vaj. Hát ez sincs már így. Csak ajánlani tudom mindenkinek ezt a vaníliás krémet, elég sok emberen teszteltem, eddig mindenki rajongott érte. Az, hogy a vajkrém miért lett akkora mumus sokunk szemében, külön posztot megérne. Maradjunk annyiban, hogy a legtöbb margarinból készül, és ennek álcázására rengeteg benne a cukor, ebben a formájában pedig nem finom.

Ezt a krémet Édesemnél találtam, és azért mertem megcsinálni, mert ő jókat írt róla, benne megbízom. (Csak egy kicsivel kevesebb vajat tettem bele.) Mióta megkóstoltam, megfordultak a dolgok: középen áll ez a krém, és hozzá készítek valamit, amire rákenhetem. Ha nagyon gyors desszert kell, akkor például kosárkát leveles tésztából. (A krémet felezzük, egy adag leveles tésztához sok lesz.) Most őszibarackot tettem a tetejére, de lehet bármi (körte, alma, szőlő, málna, áfonya), vagy akár el is hagyhatjuk a gyümölcsöt.

Hozzávalók:

a kosárkákhoz:

előre kinyújtott leveles tészta

A tésztából a muffinforma aljánál kb. egy centivel szélesebb korongokat vágok ki egy pohárral. (Ha beleteszem a muffinformába, kosárkákat kapjak.) Beleteszem a formába, mindegyikre teszek egy darab fóliát, és beleszórók sütőbabot. 200 fokra előmelegített sütőben sütöm kb. 15 percig. (Sütőtől is függ - de akkor jó, amikor a széle már leveles, és kis színt is kapott.) Ha nem sütőbabbal sütjük, akkor szép leveles korongjaink lesznek, nem kosárkák.

a vaníliakrémhez:
150 ml tej
12,5 dkg kristálycukor
2 tojássárgája
15 dkg szobahőmérsékletű vaj
1 tk vanília kivonat

A tejet a cukorral felmelegítem, míg a cukor elolvad. A tojássárgákat felverem, majd állandó keverés mellett ráöntöm a cukros tejet. A keveréket vastag aljú edényben állandó keverés mellett nagyon alacsony lángon melegíteni kezdem. Főnie nem szabad, mert összeugrik a tojássárgája. Addig kevergetem, míg szép, selymes, sűrű krém nem lesz belőle. Elég hosszadalmas művelet - akár 10-15 perc is lehet, az ember egy idő után hajlamos jónak hinnie, de akkor még szinte biztos, hogy nem az. Ha már látom is, érzem is, hogy sűrű a krém, akkor van kész. Ekkor lehűtöm - ameddig a krém már sűrűsödik, majd a habosra kikevert puha vajhoz keverem. (A hőmérsékletre azért kell figyelni, hogy ne csapódjon ki a vaj a krémből.) A végén vaníliakivonattal ízesítem. Behűtve rákenem bármire, vagy titokban rájárok kiskanállal.

A tetejére:
egy őszibarack
egy ek vaj
egy ek cukor

Az őszibarackot nyolcba vágom, kiemelem a magját, majd vékony szeletekre vágom. A vajat felolvasztom, beleszórom a cukrot, hagyom, míg karamellizálódik, majd beleteszem az őszibarack szeleteket, és néhány percig kevergetve puhítom, hogy minden oldalára jusson a karamelles vajból.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr775593714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nana 2010.10.06. 16:17:15

jól néz ki!

Ottis 2010.10.06. 17:25:07

Ja,ja igen az a régi nagyon édes vajas krém, ismerős, hogy nem szeretjük. Egyébként nekem mindig a cukor adaggal volt bajom elsősorban nem is a vajjal. Túl sok cukrot tettek bele régebb..Jól néz ki a kosárkád és biztos finom is!

Mindennapi Manna 2010.10.06. 18:05:49

Én tényleg nem gondoltam, hogy vajkrém is lehet ennyire nagyon-nagyon finom. Krumpli este panaszkodott, hogy elfogyott, pedig neki alternatív csokis krémet készítettem:)
süti beállítások módosítása