19
01/2009
2

El Pollo, el pez y el cangrejo real





Vagyis a csirke, a hal és a királyrák. Dokumentumfilmen még nem izgultam ennyire.

A film Jesus Almagro felkészülését követi végig a nagy szakácsversenyre, a kétévente megrendezett Bocuse d'Or-ra. Két kötelező fogás három megadott alapanyagból, három szabadon választott köret és öt és fél óra. Ezt kell, ennyi idő alatt elkészíteni.

Hogy mi van előtte? Elképzelhetetlenül sok munka, alázat és türelem egyrészt az alapanyagok iránt, másrészt a kritikus kollégákkal szemben, akik a háttérből segítik Almagrot. A tét hatalmas, mert túl azon, hogy a világ 12 legjobb szakácsa méri össze tudását, kreativitását, ki-ki a saját országát is képviseli. Sok szempontnak kell megfelelni, a séfeknek nem csak saját nemzetük konyháját, ízvilágát kell bemutatniuk. A fogásokat Lyonban, Paul Bocuse francia szakács által alapított versenyre készítik, tehát a nemzeti jelleget megtartva „franciásítani” kell a menüt.



Ehhez szenvedély kell, elhivatottság, ezek hiányában az ember bele se fogjon – és ebben az esetben ezek nem nagy szavak. Rengeteg energia kell, hiszen a felkészülés ideje alatt nem létezik pihenőnap, barátnő, család, szórakozás. Csak három dolog van: a csirke, a hal és a királyrák.

A filmről többet nem árulok el, minden esetre azon meglepődtem, hogy a szakácsok mennyi fóliát használnak, és mennyire kreatívan:)



Szombaton este voltunk a moziban, vasárnap reggel hatkor felébredtem, kicsit átgondoltam a vasárnapi ebédet, amelyre vendégeket vártunk. Nyolckor elmentem a boltba újabb alapanyagért, és annak ellenére, hogy az ebéd félig már készen volt, kezdtem elölről az egészet. Nem azért, mert nem sikerült, hanem mert új gondolataim támadtak, és annak fényében már nem volt elég jó az, amit előző nap megfőztem.

A gasztronómia szerelmeseinek tényleg nagy élmény, de dokumentumfilmként is remek alkotás. Mindenkinek ajánlom!

A képeket itt és itttaláltam, köszönöm.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr185593835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horasz 2009.01.19. 13:48:00

ma este megyek ra, izgulok..:D

H.

Mindennapi Manna 2009.01.19. 13:56:00

Jó szórakozást!
süti beállítások módosítása