15
01/2009
0

Tejszínes, birsalmás, káposztás lepény





Ezt is még tavaly készítettem, aztán folyamatosan tolódott...

A lepény egy mulatságra készült, és nem lepénynek. Úgy gondoltam, tészta nélkül sütöm meg, de végül nem volt időm kísérletezni, biztosabbnak láttam, hogy valamibe beleágyazom. És akkor előkaptam a már megszokott vajastészta receptemet, abban nem csalódtam még:)

Hozzávalók:

A tésztához:
egy egész tojás
15 dkg puha vaj
25 dkg liszt

egy evőkanál tej

A lisztet összemorzsolom a vajjal, beletszem a sót, a tojást és a tejet, és összegyúrom. Körülbelül 15 percig pihentettem hűtőben.

A töltelékhez:
egy kis fej lilakáposzta
egy púpozott evőkanál cukor
egy nagy birsalma
egy deci tejszín
egy tojás

bors
egy evőkanál balzsamecet
három evőkanál olaj

A káposztát lereszelem, megsózom, és kevés olajon, kis vízzel megpárolom. A birsalma felét kis kockákra vágom, a káposztával együtt párolom. A cukrot karamellizálom, és a már kész káposztával addig kevergetem, ameddig elolvad. A birsalma másik felét lereszelem, a kissé kihűlt káposztába keverem a tejszínnel, tojással, fűszerekkel együtt.

A tésztát kinyújtom, beleteszem egy piteformába, megszurkálom az alját, és 200 fokos sütőben 10 percig sütöm. A gázt 180 fokra állítom, a tésztára rákanalazom a tölteléket, és 40 perc alatt készre sütöm.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr835593836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása