13
01/2009
3

Reggeli kencék: fűszeres karfiol- és gombakrém





Eljött a kencék ideje. Nagyon szeretjük a vajat, és a rohanós hétköznapokon teljesen megfelel, most azonban éreztem, fel kell dobnom valamivel a téli reggeliket.

Anyukám karfiolkrémjét évek óta nem készítettem, és a maradék gombával is kellett kezdeni valamit. Igen ám, de amikor elkezdtem kikeverni, eszembe jutott, hogy nincs otthon tojás, lemenni pedig semmi kedvem nem volt. Meg aztán a hűtőben lévő mindenfélét is el akartam tüntetni, így maradt az improvizáció. Ami jó mulatság olyankor, ha az ember pihent, és türelme is van a kísérletezéshez.

A karfiol annyira finom, és szokatlan ízű lett, hogy Krmpl, akinek gyerekkorából elég sok rossz, evéshez kapcsolódó emléke van, azt mondta, így talán azok a gyerekek is szeretnék, akik más formájában nem hajlandóak megenni.

Itthon champignon volt, ezért kevertem hozzá kis szárított vargányaport, hogy intenzívebb legyen az íze.

Hozzávalók:

A fűszeres karfiolkrémhez:

fél kg karfiol
maréknyi rizs
kis fej hagyma
egy-egy mokkáskanál római kömény, kömény, koriander, arab fűszerkeverék
egy kiskanál mustár
két evőkanál tejföl
frissen facsart citromlé
bors


A karfiolt sós vízben puhára főzöm. A rizst száraz edényben fehéredésig kevergetem, majd felöntöm kétszer annyi vízzel, és lassú tűzön, kevergetés nélkül puhára főzöm. Egy tálban összeturmixolom, hozzákeverem az apróra vágott hagymát, tejfölt, mustárt és a fűszereket.

A gombakrémhez:
negyed kg champignon gomba
egy kis fej hagyma fele
egy doboz Philadelphia sajtkrém
egy evőkanál szárított vargányapor
egy evőkanál tejföl
petrezselyemzöld
kevés frissen facsart citromlé

bors

A gombát saját levében megpárolom. Leturmixolom, elkeverem a sajtkrémmel és a tejföllel. Hozzáadom az apróra vágott hagymát, a gombaport, a fűszereket. Kevés citromlevet keverek bele, és megszórom apróra vágott petrezselyemzölddel.

Címkék: reggeli-vacsora

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr105593838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Judit 2009.01.13. 14:11:00

Be jók ! Elkészítem, kell valami változtatás az uzsonnákra.Köszi a jó ötleteket, gondolkoznom sem kell, csak elkészíteni:-)

gabojsza 2009.01.13. 16:51:00

Manna, egyik jobb, mint a másik:-)
(a gombás jobban izgat, mert a bevált karfiolkrémem mellett nem vágyok más ízre:-))

Mindennapi Manna 2009.01.13. 20:29:00

Lányok, köszönöm!
Gabojsza: én is a bevált, anyukám-félét készültem elkészíteni (ami nagyon hasonlít a tiédhez, csak van benne főtt rizs is), de a majonézhez nem volt itthon tojás. Viszont ez is nagyon-nagyon finom lett!
süti beállítások módosítása