04
12/2008
6

Keleti répasaláta




Ettem valamit a Hummus bárban. Az első falatoknál rá sem jöttem, hogy mi az, de nagyon ízlett. Aztán kiderült, hogy répa. Paradicsomosan, mindenféle keleti fűszerrel ízesítve. Muszáj volt itthon is megfőznöm, úgy ahogy én elképzeltem. Végül egy hét alatt háromszor készült el. A születésnapi vacsorán hatalmas sikert aratott, azóta is követelik a receptet.

A répát meglepően sokat kell főzni, türelem, előbb-utóbb megpuhul! A fűszerekkel pedig bátran lehet kísérletezni.

Hozzávalók:

három szál nagyobb répa
egy közepes hagyma
3-4 gerezd fokhagyma
5-6 evőkanál paradicsompüré
fél teáskanál fehérbors
egy-egy teáskanál római kömény, koriander, curry
két teáskanál arab hús fűszerkeverék
egy fél maréknyi szárított kakukkfű

4-5 dkg vaj

A hagymát próra vágtam, a zúzott fokhagymával együtt a felforrósított vajon megpároltam. A nagyobb darabokra vágott répát hozzáadtam, néhány percig kevergettem, majd beleöntöttem a paradicsompürét és annyi vizet, hogy híg levet kapjak. Hozzáadtam a fűszereket, és az elpárolgó vizet időnként pótolva, fedő alatt puhára főztem a répákat. A végén levettem a fedőt, és állandóan kevergetve besűrítettem.

Címkék: saláta

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr455593855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fűszeres Eszter 2008.12.04. 13:31:00

P.T.-nek igaza lesz. Jó úton haladsz :-D

Gourmandula 2008.12.04. 14:02:00

:)) A Hummus nekem is nagy kedvenc, és a klasszik szombati készenlét-életmentő falafelszenyámba rendszeresen kérem az extra adag paradicsomos répát.. :)) Már mást is hallottam, hogy így kérte, nagy a tábor. :))
(A másik tényező, saját fejlesztés, a világ legfantasztikusabb falafel szendvicséhez: extra grillezett padlizsénszelet a pitába. Sweet Lord!! :)))

napmátka 2008.12.04. 14:25:00

Nem ettem még ilyet, de nagyon tetszik a recept, kipróbálom.

Mamma 2008.12.04. 17:59:00

Azt meg tudod nézni, hogy mi van az arab fűszerkeverékben? Esetleg nem ras el-hanout?

Mindennapi Manna 2008.12.04. 20:54:00

Eszter: PT megjegyzését én nem is hallottam:)

Gourmadula: tényleg nagy lehet, néhány tagot én is toboroztam.

Napmátka: köszönöm a bizalmat:)

Mamma: Az első adagot a jeruzsálemi bazárban vettem, kimérve. Ott esély nem volt, hogy az összetételéről mindent megtudjunk, mert angolul sem derült ki mindenről, hogy micsoda. Aztán az Erzsébet körúti arab fűszeresnél vásároltam ismét, ott egyszerűen húshoz való arab fűszerkeveréket kértem, és kaptam valamit. Ez mintha rémlene, hogy előre csomagolt volt, de szinte biztos, hogy arabul voltak feltűntetve az összetevői. A kettőt összevetve nagyon hasonlítanak, tehát ha húshoz való, és arab, akkor nagyot tévedni nem lehet. Nagyjából azonosak lehetnek az összetevők.

Mindennapi Manna 2008.12.04. 20:59:00

khm, feltüntetve...
süti beállítások módosítása