03
12/2008
1

Szaládéböf, vagyis salate de boeuf, vagyis franciasaláta




Ha kolozsvári ismerőseimnél franciasalátát kínálnak előételként, akkor biztos lehetek benne, hogy húsleves lesz a következő fogás. A szaládéböf ugyanis csakis a húslevesben főtt zöldségekből készül. Az aranyló levest „csak” tésztával tálalják, a húst - az esetek többségében – másnap eszik meg, paradicsomszósszal.

Anyukáméknál a húsleves a ma napig ünnepi fogás, hétköznapokon nem nagyon szokott főzni. Így a szaládéböf is alkalmakhoz kötődik, ugyanakkor, ha ünnepelünk valamit, az ebéd elképzelhetetlen e nélkül. Egymáshoz nőttek, mint a karácsony a karácsonyfához:)

A franciasalátába a zöldségeket és a húsnak egy részét egészen apróra vágják, kerül bele egy kevés savanykás alma és savanyú uborka. Majonézből is minimális, így az egészből egy krémszerű saláta lesz, amit akár kenyérre is lehet kenni. Nem árt egy nappal korábban elkészíteni, hogy az ízek jól összeérjenek. A majonézt szigorúan otthon keverik. A majonézt egyébként én nagyon ritkán használok, de mindig én keverem ki. A szaládéböfben kivételesen nem hígítom tejföllel. Talán az egyetlen étel, amiben nem zavar a töménysége. Otthon a saláta tetejét mindig vékonyan bekenik majonézzel, és zöldségekkel díszítik.

A húsleves ezúttal tyúkból készült, a salátát a zöldségek egy részéből készítettem. Ketten kétszer ettünk belőle – bőven elég volt, és a levesben is maradt még zöldség.



Hozzávalók:

A majonézhez:
Egy teáskanál mustár
Egy tojássárgája
Kb. egy deci olaj
A mustárt és a tojássárgáját jól összekevertem, majd az olajat apránként hozzáadva kikevertem.

A salátához:
három sárgarépa
két gyökér
fél karalébé
egy kis zellernek a fele
fél alma
négy kisebb savanyú uborka
maréknyi zöldborsó
öt evőkanálnyi majonéz
kevés főtt hús, szintén a levesből


A zöldségeket, a húst és az almát apróra vágtam. A fagyasztott zöldborsót három percig főztem, majd azt is a zöldségekhez kevertem a majonézzel, sóztam.

Címkék: saláta

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr135593856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabojsza 2008.12.03. 18:26:00

szép emlékek...szinte érzem a számban az ízét annak, amit nagymamám készített:-)))
süti beállítások módosítása