24
11/2008
1

Vaníliás spenót




Szarajevóban vásároltam egy bureket. Igazi burekárustól – nem lehetett ellenállni. Megenni azonban nem tudtam, hiszen ebéd után voltunk, a mozgásképtelenség határán. Másnap uzsonnaidőben került elő a burek, finom volt akkor is. Rengeteg töltelékkel. A spenótost majszolgatván egyre inkább az az érzésem támadt, hogy azt vaníliával ízesítették. Bizarrnak tűnt nekem is, ezért megkértem Farkast, kóstolja meg ő is, és mondja meg, mit érez. Felkészítettem, hogy valami olyanra várok, amire valószínű álmában sem gondolna. Farkas hosszasan ízlelgette, gondolkodott, próbálta érezni azt, amiről nem tudta, hogy micsoda, de nem találta különösnek. Vaníliát meg semmiképpen nem fedezett fel az ízek között.

Akkor viszont elhatároztam, hogy ezt ki kell próbálnom, mert szerintem finom volt akkor is, ha csak a képzeletemben jelent meg. A spenótot beleképzeltem rétesbe, leveles tésztába. Igen ám, de amikor eljött az ideje, egyik sem volt itthon. Előkaptam a már jól bevált vajas tésztát, és abba tettem a tölteléket. A spenótot vaníliával azonban túl kevésnek gondoltam, ezért egy kevés fokhagymát is tettem bele – egyáltalán nem ütötték egymást.

Az arcokat persze fotózni kellett volna, amikor elővettem a tálat, és elmondtam, hogy mi van benne. Szerencsére valamennyi hitelem van már a társaságban főzésileg, bátor kóstoló mindig akad. Ezek után seperc alatt fogyott el, bátran ajánlom: próbálja ki mindenki!



Hozzávalók

A tésztához:
egy egész tojás
15 dkg puha vaj
25 dkg liszt

egy evőkanál tej

A lisztet összekevertem a vajjal, beletettem a sót, a tojást és a tejet, és összegyúrtam. Körülbelül 25 percig pihentettem hűtőben.

A töltelékhez:
1 kg spenót
1 dl tejszín
1,5 dl tej
1 tojás
egy maréknyi parmezán - elmaradhat
két gerezd fokhagyma
egy bourbon vaníliarúd


A megmosott spenótot fövő vízbe dobtam két percre. Leszűrtem, apróra vágtam, és a tejszínnel, tejjel, sóval, és fokhagymával tíz percig főztem. A vaníliát kettévágtam, késsel kikapartam a belsejét, és belekavartam a spenótba, majd hűlni hagytam.

A tésztát kinyújtottam, beletettem egy piteformába, megszurkáltam az alját, és 200 fokos sütőben 10 percig sütöttem.

Amíg a tészta sült, a spenóthoz kevertem a tojást és a parmezánt. Az előre sütött tésztára öntöttem a spenótot, a sütőt 160 fokra állítottam, és 40 percig sütöttem.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr255593861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Beatbull 2008.11.25. 08:28:00

Nagyon szeretem a vaníliát sós ételekhez is használni, de spenóttal még nem kóstoltam. Nagyon felkeltetted most ezzel a vaníliás spenóttal az érdeklődésemet ;)
A fokhagyma és a vanília egyébként nagyon jó társak - s ha még gyömbérrel és fahéjjal kiegészíted, akkor igazi csodanégyest kapsz ;)
süti beállítások módosítása