16
09/2008
0

Libamájas napok 2.: aszúban pácolt libamáj sült őszibarackkal




Hétvégén felmértem, mi a helyzet a különböző mappáim tartalmával, és meglepődve láttam, hogy a libamájas receptek folytatásáról megfeledkeztem. Pedig már a szöveget is félig megírtam. Most gyorsan pótlom, ameddig még van finom, hazai őszibarack...

Nyilván a Klasszban kóstolt máj hatására, a vásárlás pillanatában kitaláltam, hogy a máj egy részét őszibarack társaságában kínálom majd. Érett a fejemben a recept, majd itthon fellapoztam A francia konyhát, onnan jó ötleteket szoktam meríteni. És láss csodát: benne van az őszibarackos libamáj! Mivel szinte azt találtam meg, amire vágytam, követtem a receptet, a végeredmény tökéletes lett!

A májat szeleteltem, de csak nagyjából szedtem ki az inakat. Nem volt merszem kockáztatni, hogy a szeletek falatkákká lényegüljenek át. Azóta a Szakácsok könyvében láttam, hogy jó úton jártam, a májnak nyugodtan neki lehet esni bátrabban is. Csak be kell szereznem egy hosszú kötőtűt:) Otthon a konyhai eszköztár egyik legfontosabb darabja, ezzel végzi anyukám a tűpróbát, (de a nagyanyáim is hasonlóképp csinálták), és most kiderült, hogy ilyen kényes feladatok elvégzésére is kiválóan alkalmas.

Ha már nincs őszibarack, körtével, édes almával is el tudom képzelni. Vagy szőlővel, naranccsal – lehet kísérletezni!

Hozzávalók:

két darab ragumáj
kb. egy deci tokaji aszú
három nagyobb őszibarack
15 dkg vaj
őrölt szerecsendió


A májat megtisztítottam, egy tálba tettem, leöntöttem az aszúval, és másnapig betettem a hűtőbe. Másnap a libamájról leitattam a páclét, felvágtam ujjnyi vastag szeletekre. Serpenyőben felforrósítottam a vaj felét, és a máj mindkét oldalát sütöttem kb. 45-45 másodpercig. Kivettem a májat, melegen tartottam. A serpenyőbe bedobtam a maradék vajat is, és a karikára vágott ősszibarackokat is megsütöttem. A sült barackokat is kivettem, letakartam, és félre tettem. A vajra ráöntöttem a páclét, összekevertem, és megszórtam szerecsendióval.

Címkék: előétel

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr495593900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása