19
06/2008
1

Kencék: majonézes cukkini és padlizsánkrém




Elég ritkán készítek majonézes dolgokat, olyankor a majonézt mindig magam keverem ki. Sokszor kézzel, ha sietek, mixerrel, a végén mindig hígítom tejföllel, vagy joghurttal. Így meg tudom enni, különben számomra túl tömény.

A majonézes cukkinire úgy emlékszik a család, én találtam ki. Tehát létezik már egy olyan recept, aminek az elejére visszavonhatatlanul oda került a nevem:)

A padlizsánkrém számomra a kencék kencéje. A padlizsánt bárhogy van elkészítve nagyon szeretem. Egyszer egyik barátnőmtől padlizsánkrém-tortát kaptam születésnapomra. Úgy gondolta, ennél jobban nem örülök semmilyen tortának, és igaza volt. Nem is szoktam túlízesíteni, pici hagyma, citromlé, olaj, só, és kész is. Leginkább langyosan szeretem, bár olyankor veszélyes elém tenni, mert képes vagyok egy nagy tállal is megenni. Szigorúan kiskanállal addig kanalazgatom, amíg el nem fogy…

Ez a kence fehér padlizsánból készült, amit most vásároltam először. Nem tudom, hogy általános-e erre a fajtára, de krémesebb volt, mint a lila, meg egy kicsit édesebb.



Hozzávalók

Majonézes cukkini
Egy cukkini
egy deci majonéz
egy-két deci tejföl ízlés szerint
Fél csokor kapor


A cukkiniket négybe vágtam, és sós vízben majdnem puhára főztem. Kicsit kinyomtam belőlük a vizet, majd a lereszeltem nagylyukú reszelőn. Összekevertem a majonézzel, tejföllel, az apróra vágott kaporral, sóztam.

Padlizsánkrém
Két padlizsán
Egy ek olívaolaj
Háromnegyed evőkanál frissen facsart citromlé
Egy negyed hagyma


A gázrózsa köré alufóliát tettem, és a padlizsánokat a nyílt lángon megsütöttem. Ha nem teszünk fóliát, akkor a leve ég rá a tűzhelyre. Ha nem csukjuk be az ablakot, az egész ház tudni fogja, hogy mit készítünk. Ha becsukjuk, magunkra vessünk. Ha közvetlenül a lángon sütjük, kissé füstös íze lesz, így az igazi.)

Amikor megpuhultak, leszedtem a héját, kicsit hagytam, hogy a leve kifolyhasson, majd apróra vágtam. (Szigorúan padlizsánvágó fakéssel.) Összekevertem a nagyon apróra vágott hagymával, citromlével, olajjal, sóztam.

Címkék: reggeli-vacsora

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr165593958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2008.06.19. 12:47:00

már megint a piros kuki!
süti beállítások módosítása