19
04/2008
0

Ribizlis kocka



Bizonyára minden családban van egy gyümölcsös piskóta, amit percek alatt el lehet készíteni, tulajdonképpen bármilyen gyümölccsel. Amienk M.I.-től származik, nagyon régen ettünk náluk először, és azonnal elkértük a receptet. Amikor otthon elővettük Édesanyával, a receptet elolvasva azonnal megállapítottuk, hogy az nem lehet, hogy nincs benne sütőpor. Sőt, mivel a nagy tepsiben akartuk elkészíteni, és biztosra mentünk, másfél adagot kevertünk be, természetesen sütőporral.

Betettük sülni, ám hamarosan gyanús sistergés hallatszott a sütőből. Benéztünk, és azt láttuk, hogy a tészta minden oldalon zuhatagként ömlik ki a tepsiből. Én azonnal visítva kezdtem el nevetni, anyukám próbálta menteni a menthetőt, felkapott két kanalat és egy bögrét, és elkezdtük kanalazni, miközben potyogtak a könnyeink a nevetéstől. Nem emlékszem már, hány bögre telt meg, minden esetre a mai napig nevetve készül, ez a család legvidámabb süteménye.

Tulajdonképpen bármilyen gyümölccsel elkészíthető, bár szerintem a savanykásabb fajtákkal finomabb, nekem a ribizlis a kedvencem. Most az utolsó adagot szedtem elő a mélyhűtőből, készítem a helyet a frissnek. Én úgy szeretem, ha nagyon sok a gyümölcs benne, akkor is, ha így nehéz szeletelni.



Hozzávalók:
25 dkg cukor (a receptben 30 van)
30 dkg liszt
1 deci olaj
6 tojás
9 evőkanál víz
gyümölcs

A tojássárgákat a cukorral és három evőkanál vízzel habosra kevertem, majd lassanként hozzáadtam az olajat. A tojásfehérjéket kemény habbá vertem, a maradék vízzel, liszttel óvatosan belekevertem a tojássárgákba. Kikent tepsibe öntöttem, és megszórtam a cukrozott gyümölccsel. Előmelegített sütőben, 180 fokon 40 percig sütöttem.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr375593995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása