30
09/2017
0

Rózsás, csokis energiagolyó

rozsagolyo.jpg

Az egyik kávézóban van egy nagyon finom rózsás energiagolyó, amelyiknek a receptjéért elég régóta nyúz egy barátnőm. Merthogy annyira nagyon aranyos, hogy kinézi belőlem: én csak ránézek valamire, és máris tudom, hogy pontosan miből van.

Sajnos ez a képességem még nem fejlődött kis teljesen, ráadásul nem is kóstoltam olyan sokszor, hogy fel tudjam idézni pontosan az ízeket. Viszont kedveskedni akartam, és gondoltam, keresek egy rózsás energiagolyó receptet, amit elkészítek, finom lesz, és ezáltal mindenki boldog.

Nos, kerestem, megcsináltam, finom lett, csak tök más, és ezért az eredeti receptért továbbra is sok mindent megadnánk, most már én is, mert tényleg szeretnék a barátnőm kedvében járni.

Nekünk viszont már ez is jó, hetente készítek egy adagot, délutánonként kettőt szoktunk megenni uzsonnára, ha a másik nem látja, esetleg hármat :D

Datolyából a dobozosat szoktam vásárolni, az nem annyira száraz, sőt, néha egészen friss még. Rózsavizet török boltokban lehet vásárolni emberi áron.

Hozzávalók:

18 db datolya
150 g kesudió
50 g dió
25 g kókuszreszelék
4 ek kakaó
2 ek kakóbab töret
½ tk vaníliaeszencia
3 tk rózsavíz (lehet, hogy két tk is elég, ízlés dolga)
1-2 ek víz (a másodikat csak a végén adom hozzá, ha túl száraznak ítélem a masszát)

Száraz serpenyőben, sokszor rázogatva, vagy kevergetve, megpörkölöm a diót. Félreteszem. Kimagozom a datolyát. A datolyát beledobom az aprítógépbe, erre jönnek a magvak, majd a többi hozzávaló. Addig aprítom, míg minden apró lesz, és összeáll. Apró gombócokat formálok, zárható dobozban, hűtőben tárolom.

Forrás

 Ha tetszett a bejegyzés, és megosztod, megköszönöm. Ha még nem lájkoltad a Paszuly facebook oldalát, itt megteheted. Instagramon is követhetsz.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr6712914253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása