07
08/2017
0

Paradicsomos tészta padlizsánnal

kicsipadlizsan.jpg

Két napig azt hittem, hogy soha többé nem ehetem padlizsánt. Senkinek nem kívánom az érzést, meg a gondolatot. Szerencsére azóta kiderült, hogy csak gyógyvízből nem ihatom a javasolt mennyiség ötszörösét:)

Nagyjából egy időben a Kolozsvárra érkezésünkkel iszonyatos gyomorgörcsök kezdtek el kínozni. Mivel ez kb egybeesett a nagy padlizsán-evés kezdetével, arra gyanakodtam, hogy valami történt velem, és már nem bírom az imádott vinettát. Aztán két nap múlva Krmpl megjegyezte, hogy az ásványvíz – Valcele -, amit első naptól nagy tételben fogyasztottam, elég durva gyógyvíz lehet, tekintve a feltüntetett ásványi anyagokat. Ekkor olvastam el a címkén írtakat, és kiderült, hogy valóban, többek között az emésztésre van nagyon jó hatással, alaposan megmozgatja a beleket. Az ajánlott mennyiség az ilyen vizekből napi 2-szer 2 dl, nem véletlenül árulják egyliteres palackokban. Nos, én ebből ittam meg napi 2 literrel úgy, hogy a bélmozgásommal semmi gondom nem volt:)

Ami az itteni padlizsán-helyzetet illeti, olyan, mintha az óriás-vinetták földjére csöppentünk. Közel egykilós darabokat látni mindenütt, tulajdonképpen fillérekért. Anyukámékkal már eltettünk 40 kilót, most csak az a kérdés, hogy elég lesz ennyi (nem), vagy tegyünk még el olyan 15 kilónyit (igen). Az amúgy roppant érdekes, hogy amikor a vinettákat kellett megsütni, egyáltalán nem érdekelt, hogy 35 fok volt, mi tüzet gyújtottunk a kertben, és megsütöttük. Hiszen éppen annak volt ideje.

Az alábbi tésztához fel lehet használni a maradék párolt padlizsánt is. Akkor csak a paradicsomot kell kicsit megsütni, majd a végén hozzákeverni a padlizsánt.

Hozzávalók - 1 személyre:

250 g padlizsán
2 női ökölnyi paradicsom
kevés erős paprika – ízlés szerint
1 nagy gerezd foghagyma
2 ek hidegen sajtolt olaj (olíva, napraforgó)
bazsalikom

A padlizsánt megpucoltam, kockákra vágtam, megsóztam, és fél-egy órára félretettem. A paradicsomok héját lehúztam, miután forró vízben tartogattam pár percig, majd nem túl apró kockákra vágtam. Az erős paprikát apróra vágtam, a pucolt fokhagymát zúztam.

Az olajat felhevítettem serpenyőben,beledobtam a padlizsánokat a saját levükkel, és állandóan kevergetve megpároltam. Amikor majdnem elkészültek, rádobtam a paradicsomot, a fokhagymát. Ilyenkor érdemes ellenőrizni, hogy elég sós-e. Pár perc alatt készre pároltam, közben a paradicsomok is enyhén megsültek.

A tésztát* kifőztem, tányérra halmoztam, rá a padlizsános ragut, és bazsalikommal díszítettem.

*Rizstésztával ettem.

Ha tetszett a bejegyzés, és megosztod, megköszönöm. Ha még nem lájkoltad a Paszuly facebook oldalát, itt megteheted. Instagramon is követhetsz.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr4612724450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása