27
03/2017
0

Császármorzsa delux: matcha teával, narancslekvárral

csaszarmorzsadelux.jpg

A nap, amikor a főétel és a desszert is császármorzsa volt. Egyik sós, a másik édes. Ez a másik.

A királybúza dara adva volt, ki kellett próbálni, hogy milyen matcha teával ízesítve, és narancslekvárral meglocsolva. Mondjuk a fotón a tea pont nem látszik, de becsszó beletettem. Finom lett, urizálni is lehet vele betoppanó vendégeknek*.

A császármorzsát külön nem édesítettem, a lekvár cukortartalma bőven elegendő. Amúgy ugyanaz a recept, mint a sós, csak itt tejet öntöttem a grízhez.

*Amikor a mi családunkat megteremtette a Jóisten, valaki félreértelmezhetett valamit, és kőbe véste, hogy mire a vendégek megérkeznek, addig mindennek készen KELL lennie. Azt már nem írta oda, hogy mi lesz, ha mégsem készül el minden, nyilván az a minimum, hogy szégyenben marad a háziasszony. Ennek eredményeképpen mindig mindenki túlizgulta a készülődést, hiszen mi lesz, ha… Nem emlékszem, hogy volt olyan, hogy ha…, az izgalomra annál inkább.

Miután én már bőven ebbe születtem bele, én is azt hittem, hogy ez csakis így történhet, az viszi előre a világot, hogy mindig mindenki időre készen van, a vendégek előtt soha semmit, mert ha… Aztán felnőttem, bővült azok köre, akikkel összejártunk, és láss csodát! Vannak, akik ebből nem csinálnak gondot, sőt, élvezik, hogy a vendégek már ott vannak, akinek kedve van, bekapcsolódhat a munkába. Eleinte furcsa volt, de ahogy jobban megvizsgáltam magam, azt vettem észre, hogy engem ez nem zavar. Elég nagy megkönnyebbülés volt, azóta nem frusztrálom magam a mi lesz, ha… helyzetekkel. Többnyire így is előre elkészülök, de már történt meg velem is, hogy az utolsó simításokat a vendégek előtt végeztem:)

Csak ajánlani tudom, próbáljátok ti. Nem mondom, hogy akkor kell feltenni a húslevest, amikor a vendégek betoppannak, de egy gyors krémlevesnél még az is belefér. De már olyan is volt, hogy akkor találtam ki a menüt, amikor felhívtak, hogy 15 percre vannak mindössze. Körülbelül újabb 15 percet kellett várniuk amikor megérkeztek, és senki nem panaszkodott:)

Szóval lehet, hogy a császármorzsával is belecsúszunk a megérkezésbe, de aggodalomra semmi ok. Örülni fognak neki.

Hozzávalók:

6 ek búzadara (teljeskiőrlésű, királybúzából)
1 ek matcha tea por
1 tojás

kevés tej
1 ek ghee (tisztított vaj)/vaj/olaj a sütéshez

narancslekvár

A grízt összekeverem a teával. A tojást szétválasztom, a sárgáját összekeverem kevés tejjel, beledolgozom a búzadarát, sózom. Ha túl száraz, öntök hozzá még egy pici tejet. Nedves, de semmiképpen nem folyékony masszát kell kapnom. A tojásfehérjéből kemény habot verek, óvatosan hozzákeverem a búzadarás keverékhez.

A gheet felforrósítom egy serpenyőben. Beleöntöm a masszát, megvárom, míg az alja megpirul. Óvatosan megfordítom, egy szilikonlapát segítségével felkockázom, és lassú tűzön megpirítom.

Ha elkészült a császármorzsa, tányérra halmozom, narancslekvárral díszítem, azonnal tálalom.

Ha tetszett a bejegyzés, és megosztod, megköszönöm. Ha még nem lájkoltad a Paszuly facebook oldalát, itt megteheted. Instagramon is követhetsz.

Címkék: desszert

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr4212374023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása