28
01/2017
0

Gesztenyés eton mess

etonmess.jpg

Gyerekkoromban sokszor elképzeltem, hogy egy olyan házban élek, amelyben a különböző szobák különböző stílusban vannak berendezve. Lett volna egy népi bútorokkal és tárgyakkal berendezett szoba is, a többire nem emlékszem.

Nos, ma már nem szeretnék ilyen lakást, skanzen-szobát pláné nem. Most éppen egy minimál lakást/házat képzelek el*. Ez a vágyam éppen kapóra jön, mert ennek megfelelően selejtezek le olyan tárgyakat is, amelyeket már ki tudja mióta cipelek magam után, és soha, de soha elő nem vettem. Könnyíti a dolgot a lift nélküli harmadik emelet: a fene akar lecipelni ennyi mindent, amikor teljesen jól ellennék nélkülük is. Meg aztán abba a házba, ami a szemem előtt lebeg, ezek a tárgyak egyáltalán nem illenének bele.

Miután csak az egyik énem a minimalista, a másik nagy gyűjtögető, hónapok óta készítem magam a nagy "válásra". Sőt, valamelyik reggel „megbeszéltem” a nagyszüleimmel, akiktől a tárgyakat örököltük, hogy egyesektől megválok. Szerencsére, úgy néz ki, jó helyet találtam nekik. Ha már elszállították őket, megírom.

Egy helyiség aggaszt egy kicsit: a kamra. Mi lesz a mindenféle gyűjteménnyel, amit ott rejtegetek? A következő másfél hónapban minden esetre főleg a kamrából főzök, vagyis abból, amit ott találok. Szerencsére tél van, a piac sincs tele friss zöldséggel, így marad a sárgaborsó, ami rókagombával is fantasztikus.

Ez a desszert is a maradékhasznosítás eredménye. Vendégeket vártunk, nekik szerettem volna valamivel kedveskedni, de kikötöttem magamnak, hogy csakis abból készíthetem, amit itthon találok.

A mélyhűtőben a tojásfehérje-gyűjtemény** sem elhanyagolható, és rábukkantam a natúr gesztenyemasszára. Kapóra jött a fél pohár mascarpone is, és a végére egy egészen puccos desszert kerekedett ki.

Az én sütöm alkalmatlan szép, fehér habcsókok sütésére. Időről időre próbálkozom, de soha nem sikerül. Egy ideig bosszantott, mára belenyugodtam.

Hozzávalók (7 kis pohárnyi lett):

a habcsókhoz:
2 tojásfehérje
100 g porcukor
1 ek borecet

a gesztenyemasszához:
250 g gesztenyemassza
200 g szobahőmérsékletű mascarpone
1-2 ek rum
1 tk vaníliakivonat
3-4 ek porcukor

habcsókos tejszínhez:
2 dl habtejszín
habcsók

A habcsókhoz a tojásfehérjét elkezdem verni. Ha már habosodik, kezd összeállni, 2-3 kanalanként hozzáadom a cukrot . A végén belekeverem az ecetet. Sütőpapírral bélelt, vagy enyhén vajazott tepsibe halmozom a tojáshabot, és 100-120 fokra előmelegített sütőben egy órán keresztül szárítom, majd a kikapcsolt sütőben hagyom kihűlni. (A sütő hőmérsékletét ki kell tapasztalni.)

A gesztenyemasszához a mascarponét kihabosítom elektromos habverővel. Belekeverem a gesztenyemasszát, a cukrot, és vaníliával, rummal ízesítem. Vigyázzunk, ne édesítsük túl, a habcsóktól majd kellőképpen édes lesz.

A tejszínből kemény habot verek, cukor nélkül,(!), és óvatosan összekeverem az összetört habcsókkal.

A poharak aljára teszek a gesztenyemasszából, rá a habcsókos tejszínből, majd mindezt megismétlem. A tetejére teszek egy habcsókdarabot.

Egy-két órára hűtőbe teszem, hogy összeérjenek az ízek.

*Természetesen az én és Krmpl elképzeléseit folyamatosan egyeztetjük. Szerencsére, olyan messze nem állak olyan messze egymástól, vagy csak bizonyos részletekben:)

**Normális esetben fagyasztott  tojásfehérjéből nem készítünk habcsókot. Most azonban helyzet van:)

Ha tetszett a bejegyzés, és megosztod, megköszönöm. Ha még nem lájkoltad a Paszuly facebook oldalát, itt megteheted. Instagramon is követhetsz.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr4312161337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása