16
12/2016
0

Súlyos, sírós, humoros: Bagel - könyvajánló

bagel3_kicsi.jpg

Rubin Eszter új könyvét annyira vártam, hogy a megjelenése előtt egy hónappal már elmentem egy eseményre, amelyről azt hittem, hogy a bemutatója. Végighallgattam egy rádióműsort, és annyira akartam, hogy azt hallottam ki: megjelent:)

Kohav Virágot, a könyv főszereplőjét ismertem Rubin Eszter korábbi könyvéből, a Barheszből. Azóta eltelt pár év, Virág pedig megvalósította álmát. Mert biztos vagyok benne, hogy már évekkel korábban foglalkoztatta a bagel bolt megnyitása, akkor is, ha nem emlékszem, hogy beszélt volna róla.

Virág tehát boltot nyitott, ahol bagelt süt, és mindenféle csoda kencékkel keni meg, hogy a vendégei kedvében járjon. A csodás ízekért pedig történeteket kap cserébe. Könnyednek tűnő szerkezet, a vendégek jönnek, mesélnek, majd mennek. Saját életüket mondják el, van, aki szakított, más meg éppen az igazit keresi.

bagel2_kicsi_1.jpg
Közben persze Virág hétköznapjaiba is betekintést nyerünk. A novellafüzérben neki, családjának és barátainak is jut hely. Virág mesél a családról, a zsidóságról. Arról, hogyan kell főzni a húslevest, pörköltet. De szó esik a macaronról, a futásról, szakításról, szerelemről. A zsidóságot foglalkoztató kérdésekről. Mindezt teszi úgy, hogy az olvasót szinte kényszeríti, hogy ő is állást foglaljon bizonyos, a mai világunkat többé-kevésbé foglalkoztató kérdésekben.

Roppant színes könyv a Bagel. Meg humoros és sírós. Súlyos történetek láncolata, történelmi, kultúrtörténeti, tudományos értekezések hétköznapi nyelvre fordítva. Olyan mint Budapest, ahol játszódik. Nagy, színes, keserűen vidám, és vidáman keserű.

Olvassátok, kérjétek ajándékba, szeretni fogjátok!

Ha tetszett a bejegyzés, és megosztod, megköszönöm. Ha még nem lájkoltad a Paszuly facebook oldalát, itt megteheted. Instagramon is követhetsz.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr5312052135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása