02
06/2016
7

Ezt tedd, ha megégetted magad főzés közben!

 levendula540.jpg

Először is már most szerezz be egy kis üveg minőségi levendulaolajat, és tedd közvetlenül a tűzhely mellé. Majd, ha megtörténik a baj, ne feledd el használni.

Amint megégetted magad, AZONNAL kend be levendulaolajjal. Függetlenül attól, hogy mekkora a terület (oké, azért még mindig az otthon kezelhető méretekről beszélek), hogy hol égetted meg. Ne vizezd, ne jegeld, kend be az olajjal. Közvetlenül a sérült felületet.

A levendula azonnal megnyugtatja az égett felületet. Ha valóban pillanatokon belül cselekedtünk, még csak fel sem hólyagzik. A fájdalom is elmúlik, és ami a legfontosabb: tovább tudunk dolgozni:) Maximum arra kell vigyázni, hogy a levendula ne kerüljön bele az ételbe. Nem azért mert árt, hanem mert a pörkölt nem biztos, hogy ízleni fog.

Nálunk mindig több levendulaolaj van a lakásban, ebből az egyiket TILOS kivinnünk a konyhából, a tűzhely mellől. A többi üveg vándorolhat, eltűnhet hosszabb-rövidebb időre, de annak az egynek ott a helye. Így ha fröccsent az olaj, megfogtam a tűzforró lábos fülét, bekaptam a villát, amit kivettem a forró akármiből,  azonnal tudom locsolni. Mondom, még az ajkamra is kentem, nem túl jó ízű, de azonnal megszűnt a fájdalom, és nem jött le a bőr, ami sokkal kellemetlenebb lett volna.

A levendulaolajat akkor is magamra szoktam kenni, ha a nap túlságosan megfogott, és húzódik a bőr. Ha túrázni megyünk, általában van nálam egy üveg. Kb ennyiből áll a gyógyszeres részlegünk.

Az NAGYON fontos, hogy minőségi, levendulából készült olaj legyen, én leginkább a Pannonhalmán pároltban bízom.

Nyilván, mindenkinek megvan a saját biztos módszere, de én ennél hatásosabbat még nem tapasztaltam.

 Amúgy a levendulaolaj gyógyító hatását nem csak én képzelem be, a görögök és a rómaiak már az ókorban használták égési sebek kezelésére. Későbbi kísérletek is bizonyítják, hogy fájdalomcsökkentő hatása is van, ezen kívül gyulladáscsökkentő, segít meggyógyítani és megújítani a bőrt.

Ha tetszett a bejegyzés, kövess a facebookon is!

Címkék: hasznos

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr578748380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

makru 2016.06.02. 20:24:29

Levendulaolajat nem próbáltam, ahhoz nem tudok hozzászólni. Az aloe verával viszont van tapasztalatom. Volt, hogy a működő sütő oldalához értem hozzá, volt, hogy a forró teavíz ömlött a lábfejemre. Az aloe nedvével egymás után 3 - 4 kenés után (száradás után a következő) sem fájdalom nem kínzott, sem hólyagosodás nem lépett fel. Nem tudom elképzelni, hogy akár egy gyógyszertári drága készítmény hatásosabb lenne.

Claude Leon 2016.06.02. 21:22:11

@makru: Akármelyik aloe jó.
Feleségemnek percek alatt hólyagosodó forrázást is húzott már helyre, amin kicsit meglepődtem.

Claude Leon 2016.06.02. 21:24:13

Ja, alkalomadtán majd a levendulaolajat is kipróbálom
(de a másik egyszerűbb, csak a cserepéig kell sétálni. :)

Első mohikán 2016.06.03. 03:24:12

Friss égést azonnali hideg vizes áztatás -folyó víz alatt- szüntet meg a legjobban. A lényeg, hogy a fájdalomérzet alábbhagyása után is, még egy-két percig folyassuk a hideg vizet a leforrázott testrészre, hogy a mélyebben levő -szintén hősokkot kapó- szövetrészek is lehűljenek. A fentebb említett csodaszerekkel ellentétben, a vízcsap -egy konyhában- mindig kéznél van...

szsuzsanna 2016.06.03. 07:52:37

A hideg vizes áztatással az a bajom, hogy ha kiveszem alóla "dupla erővel" fáj, és felhólyagzik.
Nekem az Oxycort spray vált be eddig legjobban, sajnos föl kell íratni.
-Ha sikerül, idén szeretnénk megnézni a tihanyi levendulást, remélem ott is kapható levendulaolaj.

Pandaci 2016.06.03. 11:31:29

Az Irix tökéletes volt és valóban hatásos amíg el nem bszták azt is mint mindent. Ezek a kenceficék legfeljebb enyhítik a tüneteket időlegesen.

xyyyxyxyyxyxyyx 2016.06.03. 11:58:58

@Pandaci: "Az Irix tökéletes volt és valóban hatásos amíg el nem bszták azt is mint mindent."

Miért, mi lett vele?
süti beállítások módosítása