17
10/2011
0

Sült fokhagymás vinaigrette paradicsomos kenyérrel

Fotó: Krumpli Béla

Imádok mártogatni, ezért is került rá ez a falatka a tányérra. Persze az Ecetház udvarán nem lehetett megoldani, hogy mindenki saját maga mártogassa a kenyerét, de a lényeg úgyis az volt, hogy kiderüljön: egészen egyszerű dolgokból is lehet különleges ételeket készíteni. Ott olívaolajat használtam, a hangsúly az eceten volt. Lehet variálni is: különböző, valóban finom - nem csábítóan olcsó, boltban vásárolt - olajakkal keverni a borecetet: hidegen sajtolt napraforgóolajjal, tökmagolajjal, dióolajjal stb. Ezúttal a vinaigrettehez sült fokhagymát kevertem, ebbe mártogattuk a kenyérkéket.

A paradicsomos kenyér receptjét már megírtam, ahhoz képest most a megkelt tésztát lisztezett deszkán óvatosan ellapogattam, és kb két ujjnyi széles, 12 cm hosszú csíkokat vágtam belőle. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, letakarva kelesztettem míg a sütő felmelegedett 250 fokra, és 15 perc alatt megsütöttem.

Miután Bodrogkeresztúron Krmpl is leginkább a pulton belül állt, és kenyeret kent, kínálta a falatkákat, reklámozta az ecetet, kávét, vagy éppen forralt bort töltött, fotózásra kevesebb ideje jutott. A falatkákról külön-külön nem készült kép, az előző bejegyzésekben be lehet azonosítani őket. Ugyanakkor már unalmas lett volna egy újabb tányéros kép, meg azért, hogy a vonaton elüssük valamivel az időt, ott étel-fotóztunk, meglehetősen szegényes körülmények között:)

Hozzávalók:

a sült fokhagymához:
2-3 fej fokhagyma
egy ek olaj

A fokhagymák tetejét levágom, meglocsolom kevés olajjal, a vágott felükkel lefele becsomagolom egy darab fóliába. 180-200 fokra előmelegített sütőben kb 30 perc alatt puhára sütöm.

a vinaigrette mártáshoz:
1 rész borecet (Tokaji borecet furmintból)
3 rész minőségi olívaolaj
kevés sült fokhagyma

a kenyérhez:
ittmegtalálható minden

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr705593615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása