10
12/2010
3

Rózsaborsos raffaello, gyömbéres, mézes trüffel, sós karamellás bonbon




Az utóbbi hetekben mindig csak egy, a legközelebbi feladatra koncentrálok, így nem érzem azt, hogy fejem fölött összecsapnak a dolgok, nem idegeskedem, hogy mennyi mindent kell még megcsinálnom. Működik, büszke vagyok magamra, hogy ezt sikerült elérnem, nem kevés munkámba került.

Közben, ha valami ötletem támad, olyat látok, ami egy majdani tervhez kötődik, azt lementem, leírom, megjegyzem (?), aztán ha eljön az ideje, próbálom összeszedni a kis cetliket, emlékfoszlányokat.

A bonbonok is egy ilyen ötlet volt, amit jó korán kitaláltam, ráadásul bevontam egy kolleganőmet is, azzal a felkiáltással, hogy megtanítom bonbont készíteni. Időközben
eltettem egy-két linket, de ha eszembe jutott a projekt maga, azzal hessegettem el a gondolatot, hogy mire itt lesz az ideje, tudni fogom, milyet akarok csinálni.

Végül a 7 bonbonból ötnél a helyszínen döntöttem el, hogy milyen legyen a végleges ízesítése, de ha másodjára nekifutnék, akkor sem csinálnám másként. Arról meg igazán nem tehetek, hogy végül, a szerintem legütősebb bonbon nem aznap készült el. Csak azért, mert rá két napra derült ki, hogy olyat is feltétlenül akarok csinálni. Folyt. köv.

A fotón látható bonbonok: rózsaborsos raffaello, olvasztott, és formába öntött merci, marcipános, alkoholos fügés, mentás fehércsokis, sós karamellás, earl grey zselés, gyömbéres mézes.

Hozzávalók:

Pontos adagokat nem minden esetben tudok írni, de kb 2,5 kg csokoládét használtunk fel, többnyire étcsokit. Azt, hogy a formák kibéleléséhez mennyi csokoládé fogyott el, nem mértük.

A raffaello receptje itt van, ehhez a mennyiséghez kb. 25 szem apróra vágott rózsaborsot kevertem.

A merci csokisnál a virágos forma volt a lényeg. Ikeás jégkockatartóba öntöttem, és mivel ilyet először csináltam, és a forma jóval merevebb műanyag, mint a bonbonos formák, krémes csokival nem akartam próbálkozni. A puffasztott rizses merci felolvasztottam, kevertem hozzá tejcsokit, és beleöntöttem a formába.

A marcipános, alkoholos fügésnél a formát ecsettel kikentem csokival, betettem a hűtőbe. Amikor a csoki megdermedt, ismét kikentem, majd ismét hűtő következett. Háromnegyedik megtöltöttem az alkohol fügével, ami a fügelikőrből maradt, rátettem egy vékony réteg marcipánt, majd csokival befedtem.

A mentás fehércsokihoz fél dl felforralt tejszínbe szórtam egy nagy evőkanál szárított mentát, és állni hagytam két órát. Laszűrtem, a mentát jól kinyomogattam, ismét felmelegítettem, és belekevertem egy kevés fehércsokoládét. A bonbonformában megforgattam az étcsokis ecsetet. Betettem hűtőbe, majd kétszer kikentem fehércsokival, közben mindig a hűtőben dermesztettem. A kihűlt krémmel töltöttem, majd csokival lezártam.

A sós karamellához
12,5 dkg finomított kristálycukor
1 dl tejszín
0,5 dl tej
1/4 vaníliarúd
1 mk só

A hozzávalókat egy lábosba öntöm, és egy magasabb falú edényben addig főzöm, míg kicsit besűrűsödik. Figyelni kell rá, mert egy idő után folyamatosan ki akar futni, majd le akar égni.

A papírkapszlikat a fent leírt módon kétszer kikenem csokival, megtöltöm a kihűlt karamellával, majd a tetejét is lekenem csokival.

Earl grey teazseléshez


1 dl erős tea
1,5 lap zselatin
cukor
citrom

A teát megfőzöm, ízesítem cukorral és citrommal. A beáztatott, kinyomkodott zselatin feloldom benne, szögletes dobozba töltöm, és hagyom megdermedni.

Mivel takarékoskodnunk kellett az idővel, a zselét előre elkészítettem, és apró darabokra vágva töltöttem meg a csokival kikent kapszlit. Ha lett volna időnk, természetesen a csokiba kanalazom a már kihűlt, és dermedni készülő zselét.

A csokikról a papírt egy kis helyen felpiszkálom, majd egy-két mozdulattal letépem.

Gyömbéres mézes trüffelhez

7,5 dkg vaj
5 dkg kis szeletekre vágott marcipánmassza
4 dkg méz
fél vaníliarúd kikapart belseje
10 dkg étcsoki
10 dkg tejcsoki
kb 3 dkg kandírozott gyömbér

A vajat habosra keverem a marcipánszeletkékkel, belekeverem a mézet, az apróra vágott gyömbért és a vaníliát. A csokikat megolvasztom, ha lehűlt, a vajas masszába keverem. A masszát hűtőbe teszem kg fél órára, majd golyókat formálok belőlük.

A töltelékekhez ezekből a blogokból ihletődtem.

Címkék: ajándék bonbon

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr635593694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ritmus 2010.12.10. 11:15:04

Már megint az én ízlésemnek megfelelően párosítasz!! :DDD Nagyon tetszik!!

Mindennapi Manna 2010.12.10. 11:57:08

:)Köszönöm!

Judit 2010.12.10. 12:06:55

Csodás, miket alkotsz!
süti beállítások módosítása