24
11/2010
7

Rókagombás vodka



Fotó: Krumpli Béla

Hogyha elhisszük egy hernyóról, hogy különös ízt kölcsönöz az alkoholnak, miért ne hinnénk el a rókagombáról, hogy izgalmassá, fűszeressé, "finommá" teszi a vodkát?

Gasztroajándéknak kitűnő, karácsonyig elkészül.

"Végre valami pasiknak is!" jeligére:)

Hozzávalók:

vodka - nem ízesített, jó minőségű
néhány darab - szárított - rókagomba, bár szerintem szegfűgombával is jó lehet

A vodkát beleöntöm egy mutatósabb üvegbe, beledobom a gombákat, és karácsonyig érni hagyom.

A gombák lehetőség szerint egészben kerüljenek a vodkába: így sokkal jobban mutatnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr475593697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Beatbull 2010.11.24. 15:00:24

Soha nem hallottam róla - kb. annyira teljesen újnak tűnik számomra, mint az ugyancsak soha nem hallott gombalekvárod pár éve ;) Nagyon izgalmasan hangzik!
Amúgy szoktak hernyón túl egész kígyót is pl. üvegekbe tenni. Még nem volt szerencsém hozzá, csak láttam.

Mindennapi Manna 2010.11.24. 20:18:08

Nálunk nagy sikert aratott:) Kígyót? Szegény...

Bog-Bog 2010.11.25. 11:40:08

Hűha, ez izgalmasan hangzik! Trombitagombával is helyettesíthetném? Mert abból nagyon sokat szárítottam idén.
Amúgy a kígyós tiltott dolog, ha valaki ilyennel kerül kapcsolatba, nálunk is büntetik! (Természetvédelmet tanultam :-)

Mindennapi Manna 2010.11.25. 12:58:36

Minden ízesebb, fűszeresebb gombával működik szerintem. Én is hirtelen ötlettől vezérelve dobtam be néhány szem rókagombát a vodkába néhány éve, aztán csak néztem, hogy mekkora sikere lett. A trombitagombának egy hátránya lehet: ha megduzzad eltorzul, nem látszik, hogy gomba.

Bog-Bog 2010.11.25. 19:31:10

Meg talán el is színezi a vodkát feketésre, gondolom.

Mindennapi Manna 2010.11.26. 11:51:17

Megvizsgáltam az otthoni levesünket, amibe volt néhány trombitagomba is. Vízben nem oldódik a színe:) Persze alkoholban viselkedhet másképp.

Anonymous 2013.10.19. 21:38:13

Szerintem óvatosan kell kísérletezni a gomba és az alkohol párosításával, mert lehetséges, hogy olyan anyag képződik, ami egészségre ártalmas, esetleg mérgező lesz tőle az amúgy ehető gomba.
süti beállítások módosítása