14
05/2010
1

Turbolyafagylalt eperszósszal




Három olyan hétvége is volt az elmúlt időszakban, amikor kirándulás közben megszedtem az ebédhez valót: medvehagymát, turbolyát, saláta boglárkát. Mint gyerekkoromban otthon. Nagymamáék, apukámék, sőt egy idő után mi is, pontosan tudtuk, mikor, minek van szezonja, mikor mit és hol kell szedni. A védett növényeket nem bántottuk, az viszont elképzelhetetlen volt, hogy a lekvárhoz való málnát, csipkebogyót ne mi szedjük. Vagy a mentát, bodzát, egyáltalán, minden gyógynövényt fűszernek, teának.

A turbolyával már itt ismerkedtem meg. Minden évben szedtem egy keveset, abból készült leves, mártás. Most nagyobb adagot gyűjtöttem be, ki akartam próbálni, milyen fagyasztva. Amikor otthon megcsapott az illata, azonnal tudtam, hogy fagylalt formájában is meg kell kóstolnunk.

A joghurtos alap mellett döntöttem, a fagylalt pedig nem teljesen győzött meg. Valamit kívánt még. Hirtelen ötlettől vezérelve készítettem mellé eperszószt, ami minden várakozást felülmúlva harmonizál a fagylalttal, egészíti ki azt. Elképesztően finom lett, bárhol megállná a helyét Ha majd tombol az eperszezon, eperfagyit készítek, azt ízesítem turbolyával. A pirosban jól mutatnak majd a zöld levéldarabkák.

Ez a fagylalt ennyi cukorral elég savanykás. Édesszájúak mindenképpen több cukorral készítsék! Az eperszószt is.

Hozzávalók:

A fagylalthoz:
50 dkg joghurt (görög, vagy normál, lecsepegtetve)
1 dl tejszín
10 dkg cukor
két csokor turbolya (több, mint gondolná az ember, én kóstolgattam)

A tejszínt a cukorral addig melegítem, amíg a cukor elolvad. A turbolyát összeturmixolom a joghurttal, belekeverem a tejszínt. Lehűtöm, majd beteszem a hűtőbe. Másnap a fagylaltkészítő gépben elkészítettem a fagylaltot. Tálaláskor leöntöm eperszósszal.

Az eperszószhoz:
15 dkg eper
5 dkg cukor

Az epret összeturmixoltam a cukorral.

Címkék: fagyi

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr1005593734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mammka 2010.05.14. 21:25:47

Él a tárkony??????:)
süti beállítások módosítása